Hjälp och tips

fredag 12 november 2010

Vilket underbart garn!

Jag har visst sagt att jag inte skulle visa mer av "ögonfransgubben" färrän i färdigt skick.
Går visst inte att lita på mig! För nu när jag börjat sticka i garnet som jag använt till ögonfransar (det är aningen för trassligt för att virka med) kunde jag bara inte hålla mig (förlåt!):

DET ÄR HELT FANTASTISKT MJUKT!
Vågar t.o.m. säga att det är mjukare och lenare än en
katts päls!....
eller t.o.m. lenare än en........



....babykind!
HELT UNDERBART! =)


Kan inte sluta att lägga kinden mot det!
Hm....nu förstår jag varför ordet snuttefilt finns!
Undra om man kan börja med det när man
passerat 40?!
=D

Önskar verkligen du kunde sticka in handen i din datorskärm
 och få känna lite!

Sedan kan jag meddela att jag blivit helt
DÖFÖRÄLSKAD
i denna färgkombination!

Och...Hi hi!
Den som kan gissa vad dessa bitar ska bli är nog en
SUPER-SUPER-GISSARE!

                                      

PS. Tyvärr har virklusten och orken inte varit på topp den senaste tiden, men verkar som den kommit tillbaka nu när jag får.... "snutta" på detta garn! =D


24 kommentarer:

  1. Det ser mysigt ut! Som du säger, man vill verkligen sticka in handen i skärmen och känna efter. :) Gissa vad delarna ska bli vågar jag mig nog inte på dock...

    Nähäpp, finns väl inga övre åldersgränser på snuttefiltar heller?! ;)

    Ska hur som helst bli jättekul att se "gubben" när han blir klar!

    Ha en underbar helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. En jägare med pälskantad mössa eller en av mupparna med rött hår?

    SvaraRadera
  3. Jag tror ju fortfarande stenhårt på en hula hula-kjol ;-) hihi. Färgkombinationen är riktigt intressant, och ser verkligen fin ut! OCh jag tror du har kommit på något där med 40+-snuttefilt! Du kanske ska göra en affäridé av det ..? ;-) Kram!

    SvaraRadera
  4. Ooooo! It looks so soft. It's lovely!

    SvaraRadera
  5. Det är klart att man måste få gosa även efter 40! Man mår ju bra av beröring - det måste ju gälla supermjukt garn också. Jag kan inte gissa vad du har tänkt att det ska bli, att gissa på halsduk verkar för enkelt. Men jag ser fram emot att få se resultatet. Gosa vidare och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Har man inte fått haft snuttefilt innan så e et ju KLARRT att du ska he en nu !! ;har själv stickat med det ..mmm lent o mjukt,lovely!!kan inte gissa vad du ska g=)öra men hula hula dansare lät bra ,hehe,kram =)

    SvaraRadera
  7. Det finns väl inget som man inte kan börja med när man passerat 40 ; ) Ska bli spännande att se upplösningen av ditt projekt.

    SvaraRadera
  8. Mys finns det ingen åldersgräns på :) Ska bli jättespännande att se vad det blir av det hela!

    SvaraRadera
  9. jag gjorde ett par tofflor i det garnet, tänk dig dom på fötterna...

    SvaraRadera
  10. Jag gissar på en julstrumpa! Bara för att det inte går att gissa vad det där ska bli:). Men det ska bli kul att se - både det där och gubben!

    SvaraRadera
  11. Mjuka saker är det bästa som finns! :D Längtar såååå efter att se vad det blir (jag är ingen bra gissare, tyvärr)

    SvaraRadera
  12. Sv; Man tackar ^^ Det är nog filt, och M står för Milton :)
    Ooh det där garnet skulle man allt vilja klappa lite på :D Ser coolt ut!

    SvaraRadera
  13. Snutta på du, det är vi över 40 inte för gamla till. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  14. Svar: Javisst, man börjar ju dreggla över boken precis som om den vore en kokbok :D

    Har ett pälsgarn hemma som ser exakt likadant ut som ditt, fast i ett annat märke: Wendy Shimmer. Urmjukt! (Ska faktiskt lotta ut ett sådant nystan som bonus i en kommande tävling...men hysch hysch, det är hemligt än så länge :P)

    Ska bli spännande att se vad det kommer bli för resultat av ditt hemlighetsmakeri!

    /LadyNight

    SvaraRadera
  15. Tack för din kommentar. Ibland är det bara så.

    SvaraRadera
  16. jadå..en snuttefilt vid vuxen ålder sku kanske inte vara så illa. Lite tröst behövs ju ibland.
    Ska bli spännande att se vad du lagar.
    ~marita~

    SvaraRadera
  17. De vantarna är mina favoriter också men det är svårt att sticka i svart

    SvaraRadera
  18. Sv: Åh, tack så mycket! :'D Ja, det är lite pillrigt men tycker om att pyssla med lite pillriga saker :D

    SvaraRadera
  19. Ja, det ser verkligen gosigt ut, klart att vi kan behöva en snuttefilt ibland :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  20. åååååh vad gosigt det ser ut!! Självklart kan snuttis änvändas i alla åldrar;)
    hm...svårt att gissa vad det kan bli;) Skall bli spännande att se!

    PS vilken härlig blogg du har!

    Hälsningar Musqot

    SvaraRadera
  21. Sv; Synd bara att man inte orkar baka så ofta för det är ju så gott! :)

    SvaraRadera
  22. Tack för din rara kommentar om min bonad, man blir alltid så glad av dina ord! :)
    Jag trodde inte heller jag kom överens med akvarellfärger men det gick ju tydligen... så länge jag slipper måla på papper! ;)

    Ha en bra dag!
    Kram <3

    SvaraRadera
  23. Sv; Helt klart värt att pröva baka det, supergott :) Blev lätt en ny favorit hos mig.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails