Hjälp och tips

söndag 8 maj 2011

Vad hände med de blå rutorna?

Ja, vad hände med dem som jag visade här och tyckte var så kul att knåpa på strax före jul?
Jo, det var meningen att det skulle bli en väst. Tyckte både färg och modell skulle passa så bra till blå jeans. Var så ivrig att få den färdig så jag brydde mig aldrig om att kolla under hand om storleken blev den rätta....tyvärr!
 
Brukar ha storlek small i det mesta, men gällde tydligen inte i det här fallet! När jag virkat ihop alla rutorna, virkat på fram- och bakpartiet och hade börjat virka den avslutande kanten runt hela västen....DÅ först upptäcker jag att min väst skulle passa klart bättre på en 10-åring i storlek än på mig! =(  Blev så sur och besviken att jag tappade lusten helt och tvärslutade. Lyckades sedan glömma bort den helt under min lilla "livs-karusell-svacka" som uppstod i och med nyårsskiftet.


Men så i april, i samband med min uppryckning ur "svackan", så gav jag mig sjutton på att göra den klar oavsett hur mini den än skulle bli!

Hm....och den ser väl rätt okej ut så här:



Och så här:



Men inte så HÄR!


På tok för liten! =(
Och ändå har jag virkat 
framkanterna lite bredare än vad mönstret säger.

Så här var det ju tänkt att den skulle sitta på mig om ni
kollar in den lite större tjejen här:


För er som skulle vilja göra en
sån här (fast betydligt bättre än min!) så finns
mönstret bl.a. att köpa här hos "garnboden", fast jag
 köpte mitt här i Sundsvall hos "Flitiga Fingrar".

SUSS GOTT!
och
TREVLIG MÅNDAG PÅ ER!

                    

10 kommentarer:

  1. Livets karusell är den enda "åkattraktion" som inte alltid går runt, runt i samma spår. Så är det.. men himla vad kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Men den är ju fin ju, ser inte alls tokigt ut. Om du bara inte talar om för folk att den är för liten finns det ingen som kommer att tänka på det! :)

    SvaraRadera
  3. Men så irriterande på en jättefin väst! Du får ge bort den till en tanig 14-åring eller liknande... :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den är ju jättesnygg Suadda. Så synd att den inte passar till dig!!! Färgerna är ju helt underbara!
    Tack för dina tips om bilderna på min blogg. Du är så underbart hjälpsam min goa virkvän!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men vad synd att du inte är 10 år då...! :-S Rutorna är jättejättefina, o vilka härliga blåa nyanser! Är impad att du gjorde klart den ändå, duktigt!

    SvaraRadera
  6. Men jag tycker att din väst blev väldigt fin ändå, blev ju lite "bolero-känsla" över den nu istället! ;)

    SvaraRadera
  7. Vad synd den inte passande. Jag förstår vad irriterande det måste varit. Men den är alldeles LJUVLIG!!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker också den blev boleroaktig, och inget fel i det! Den är jättefin, men det är klart att du ska trivas i den själv. Inte ge upp, kanske du kan finjustera den så du själv blir nöjd?
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails