Hjälp och tips

torsdag 18 februari 2010

En liten apas tillblivelse

Först valde jag bland en massa mönster och bestämde mig till slut för att göra en liten apa.
Fastnade för ett mönster på apan Boots i "Dora Utforskaren". Tyckde den var så gullig att jag bara måste göra den trots att jag blev tvungen att köpa mönstret. Köpte det i kandjdoll´s shop på Etsy. Där han du även se bilder på Boots.

Ja, sedan var det ju det där med färger. Skulle jag ha samma som orginalet eller inte? Nja, ville hellre göra en mer "flickig" variant. Så jag gjorde det här färgvalet:



Sedan satt jag ca 3 kvällar x 3 timmar (= 9 timmar) och knåpade med de lika delarna. Hm...går ju sakta för mig som är nybörjare! Tredje kvällen innan jag tvingade mig i säng hade jag hunnit göra alla delar (utom ögonen) som såg ut så här:


Den 4:e kvällen var det äntligen dags för ihopsättningen.
Rätt pillrigt att få alla delar på rätt plats så att inget blev snett. 
Så här blev i alla fall resultatet..........




Ni som tittat på orginalet ser nog att jag inte gjort samma ögonparti som på "Boots".
Tyckte att detta blev sötare. Den delen har jag hämtat från boken "Amigurumi! Super happy cute crochet" som är skriven av Elisabet A. Doherty. Så här ser boken ut

Förresten så finns en helt enastående samling skapelser på Flickr gjorda av ovanstående författare och amigurumiskapare. Kolla in bara!
Ja, tänk om man kunde få till sådana där skapelser....suck! ......Hm..om så där 20 år?! ....eller någonsin?!

Hm....är det någon mening att visa fler bilder på min lilla apa efter detta?
Tja, det är ju frivilligt att titta!....så här kommer de:
                       






Ja, då ska jag titta ut något nytt projekt att längta hem till på dagarna.
Finns ju en del att välja på! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails