Hjälp och tips

lördag 27 februari 2010

Projekt 5.1 - Ulla har kommit!

I dag fick "Mamma Uggla" en liten flicka -Ulla heter hon!
Mamma Uggla var tvungen att ruva sitt ägg i ca 1,5 dagar innan lilla Ulla såg dagens ljus.
Även hon är gjord enligt mönstret från pepika´s shop på Etsy. Pattern was bought here: Klick!

Garnet jag har använt är "Cotton Sport". (65% bomull, 35% acryl). Virknålen var i stolek 2,5.

Här kommer lite bilder:

Ulla fick likadana ögon som sin mamma;  lite ögonfransar och broderad näbb. På orginalet är näbben gjord i filt, men någon sådan hade jag inte hemma så det fick bli en broderad.

Ögonen var rätt trixiga att få dit eftersom huvudet ju är betydligt mindre än på Mamma Uggla. Löste det hela med att sätta dit ögonen innan jag bytte till den grå färgen. Den här gången gick själva fastsättandet av ögonen bättre då jag använde baksidan av hammaren (den kofotsliknande delen) och tryckte till allt jag kunde.

Och så här ser de ut tillsammans:

3 kommentarer:

  1. I love them so much.... eyelashes are very cute:)

    Sanda

    SvaraRadera
  2. Thank you Pepika! I´m glad you like my owls. Your pattern is super!

    SvaraRadera
  3. Åååhhh, jag älskar ugglor!!! Dina blev ju hur fina som helst. Gud vad gulligt med en mamma och barn :)
    Det är så roligt med din blogg nu när jag hittat den. Jag upptäcker nya grejer här varje kväll :)
    Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails