Hjälp och tips

måndag 24 maj 2010

KIRA! Amigurumi-kärlek!



Nu är jag klar med projekt nr. 12.
Utan tvekan blev det en tjej denna gång.
 "Kira" heter hon!

Hon tog väldans lång tid på sig att bli klar. Anledningarna är många! Bl.a årstiden som gör att det är mycket på gång...nya kläder åt barnen som skall fållas och märkas....helger med diverse sociala aktiviteter etc.
Sedan har jag velat hit och dit med om Kira skulle få något hår eller ej. Som ni ser så fick hon slutligen en hel del av den varan =)

Hon och Zoorba har verkligen funnit varandra. Och jag måste nog säga att de faktiskt gör sig rätt bra tillsammans...eller vad tycker ni?





Hm...ja, det blir mycket kramande och pussande! Men har faktiskt lyckats få "några" andra bilder också .......

Förutom Zoorba så verkar Kira gilla min senaste kaktus rätt bra!

Hon är skapligt vig!


Några närbilder:
 


Nä, nu är både hon och jag rätt så trötta..... så det är nog dags att avrunda kvällen nu.
Ska bara tillägga att för den som är intresserad av att se mer av Kira så planerar jag att lägga upp lite monteringsbilder i morgon.....

Oj då! Kira har visst redan börjat göra kväll:

Natti Natti!

*

5 kommentarer:

  1. Jag visste väl att han skulle få en tjej snart:-) Så söta de är tillsammans! De passar verkligen ihop, kompletterar varandra, precis som ett par ska göra. Och du är ju väldigt talangfull ju! Hoppas ni alla tre har sovit gott. Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Kul att han slapp vara ensam! Hon var snygg i fina färger. Min kära dotter ska få virka en kaktus till sig...

    SvaraRadera
  3. När man ser de två, så kära, vet man att det är vår.
    Ursöta båda två, och du har lyckats så bra med deras ögon.
    Fortsätt i denna takt, du är talangfull =o)

    SvaraRadera
  4. Så söt hon blev och vilket fint par de ser ut att vara, passar jättebra ihop :) Vad kreativt du är :)

    SvaraRadera
  5. Gillar verkligen Kira och Zoorba!! Vilket kärlekspar =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails