Hjälp och tips

lördag 5 juni 2010

Djupdykning i "blogg-design"

Var visst ett tag sedan jag skrev nu.
Dagarna går så fort....och mycket som MÅSTE göras fast jag ibland inte vill. Och mycket som jag vill göra, som jag inte hinner! Ja, sådan är ju livets karusell....  ;)

Exempelvis så har timmarna, som jag tidigare ägnat åt amigurumi, de senaste dagarna gått nästan uteslutande åt en djupdykning i ämnet "blogg-design". Tidigare visste jag absolut NADA om hur man ändrar bloggmallar och vad hmtl-koder var. Men ville så gärna få till en mer personlig banner -eller header (= delen med bloggrubriken) som det tydligen också kan kallas. Sedan ville jag få till en tredje kolumn eftersom jag har så mycket länkar och bloggar som jag vill ska synas. Tja, så det blev till att surfa runt efter bra sidor i ämnet ifråga. Visade sig att det finns ju massor med bra hjälp där ute i cyber-rymden. =)
Inte för att jag förstår allt vad som sägs, men efter att ha varit klistrad vid datorn några kvällar och nätter vet jag trots allt betydligt mer än tidigare.
Har i alla fall fått till en ny bakgrund, ny banner som är lite större och mer personlig och så har jag fått till en 3:e kolumn! Finns fortfarande saker jag vill ändra/lägga till, men nu lägger jag "designandet" på hyllan ett tag.

Vill bara tillägga att för er som önskar lite tips på hur man kan designa och ändra sin blogg så har jag listat alla sidor här på bloggen som jag tyckte var intressanta och till bra hjälp. Länkarna ligger i den vänstra kolumnen under rubriken "BLOGGDESIGN - HÄR FINNS HJÄLP:"

Natti Natti!

PS. Tråkigt inlägg! Tyvärr inga bilder denna gång! =(

3 kommentarer:

  1. Vad fint du har fått till det på bloggen (det är så väldans praktiskt med tre kolumner)! Höll också på med html och koder för ett tag sedan när jag ändrade om min blogg och det var som kinesiska i början, till det plötsligt verkade en aning mer förståeligt och jag fick till det ungefär som jag ville :)
    Och nu väntar jag nästan lite på att Zoorba och Kira ska få höra små barnfötter springa omkring ;)

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad när man upptäcker att man faktiskt kan lära sig? Det är verkligen en djungel, men det e lite kul när man lär sig mer. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  3. Gud vad du är duktig på webben, snygga inlägg åp sidorna, och jag älskar ditt kärlekspar Zoorba o Kira =O)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails