Hjälp och tips

onsdag 28 april 2010

Ögon-knappar m.m.

Hittade så fina knappar i dag som jag inte kunde motstå.
Tänkte att de kunde alltid vara bra att ha på lut till någon amigurumi - antingen som ögon eller bara för "piffnings" skull. Vissa av dem ser verkligen ut som ögon!
 Eller vad tycks?

För övrigt pysslar jag på "min gubbe" varje kväll, men det går så sakta. Måste fundera, repa upp och fundera igen.....Väldigt mycket mer jobb än jag trodde det skulle vara att försöka fixa något eget.
Har i alla fall monterat ihop kropp, armar och ben. Har kollat att den kan stå själv och vrida armarna ett helt varv. Kan sitta också.....dock med lite ansträngning :(
I går virkade jag huvudet och var nästan klar då jag ångrade formen och beslöt att repa upp allt.
Gör ett nytt försök ikväll :)
Så KANSKE, KANSKE kommer det bilder på den till helgen......

Må så gott!

2 kommentarer:

  1. Riktigt coola knappar! Några av dem ser verkligen ut som ögon! Så praktiskt. Lycka till med virkandet nu!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara knappar du hittat, jag kan förstå din iver att köpa så härliga knappar. Lycka till med din amigurumi. =o)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails