Hjälp och tips

onsdag 21 juli 2010

P.14 = Tre Små Geishor



De små bollarna som jag visade i ett tidigare inlägg var alltså början till dessa små geishor.
Bland de som gissade vad det skulle bli var Sara med bloggen "Saras virkgömma" den som var närmast svaret. Hon todde det skulle bli "tre separata figurer" och det hade hon ju alldeles rätt i!  =)

Tyckte detta gratismönster verkade jättelätt, men det var betydligt mycket mer jobb med dessa geishor än jag trodde och är inte helt nöjd med resultatet. Kroppsdelarna är jättelätta....men oj så svårt det var att brodera dit ögon och mun! Har gjort om dem flera gånger och är ändå inte nöjd! Detta är nog det närmaste jag kunde komma orgialet....orkar inte försöka mer! Är förresten första gången jag gjort rosiga kinder. Använde lite rosafärgad ögonskugga som jag duttade dit lite försiktigt och gnuggade ut med fingret. Dekorerade också med pärlor från Panduro.

Lite fler bilder:





*

Till sist vill jag komma med ett litet
TIPS: SPARA ALLTID LÄNK TILLSAMMANS MED MÖNSTRET DU TANKAR NED!
Geishorna blev färdiga i förrgår, men när jag skulle lägga ut bilderna kunde jag inte hitta igen länken till var jag hittat mönstret. Brukar annars alltid spara ned länken till var på webben jag hittat mönstert så att jag skall kunna länka dit när jag lägger upp bilder. Den här gången hade jag missat det! =(
På mönstret står det La Fée Crochette så jag sökte på det och kom in på Etsy där mönsterskaparen Nelly Pailloux har sin shop i vilken hon SÄLJER mönstret. Blev en aningen kall och tänkte -Oh nej! Nu har jag kopierat ned mönstret från någon som lagt ut mönstret utan tillstånd! Började leta förtvivlat på nätet. Ett tag var jag t.o.m. beredd att KÖPA mönstret för att undvika en eventuell reprimand från Nelly Pailloux. ....eller låta bli att lägga upp några bilder alls!
Till slut hittade jag i alla fall samma mönster på "ravelry". Där har Nelly Pailloux lagt ut det för GRATIS nedtankning! Här kommer länken dit om du vill göra en egen geisha:  http://www.ravelry.com/patterns/library/amigurumi-little-geisha Observera att du måste bli medlem för att kunna komma åt mönstret. Medlemskapet är gratis.

Det var allt från mig denna gång! =)
Trevlig sommarkväll! 

                     

9 kommentarer:

  1. Vilka underbara små personligheter! Jag tycker du är onödigt hård i din självkritik. Geishorna är ljuvliga! Ögonen och munnarna ser helt perfekta ut. Smååå plutiga munnar och lite sneda, snälla, pliriga ögon. Urgulliga!!! Sträck på dig och var stolt!
    Sayonara :)

    SvaraRadera
  2. Så söta de är! Dessutom ser de riktigt coola ut! Hur går det med virknålen? Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. De är så söta. Du är så duktig. Jag blev sugen på dessa och följer länken till ravelry. Kram

    SvaraRadera
  4. Ursöta! Tycker du ha gjort ett riktigt bra jobb med dem :)

    SvaraRadera
  5. Dina geishor är underbara, och du har broderat dem jätte fint! De ser ut som Puccas kompisar =)

    SvaraRadera
  6. Ursöta, jättebra jobb du gjort med dem. Ögonfransarna är ljuvliga =O)

    SvaraRadera
  7. Tycker du ska vara supernöjd!! Men du är kanske som jag som inte så ofta blir nöjd med det jag gjort... De var jättesöta!
    Kul att jag hade gissat någorlunda rätt. Tre gummor blev det ju i alla fall, fast inte tanterna som jag trodde!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker att de blev enormt söta! Tack för inspirationen. :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails