Hjälp och tips

lördag 22 oktober 2011

Queen Anne´s lace scarf -klar!

Var så kul att virka denna!
Kan verkligen rekommendera detta mönster!

 

Virkad i 1st nystan av "Svarta Fårets Raggsocksgarn".


Halsduken mäter ca 130 cm.
Jag använde virknål nr.4.

Virkade ihop den på 2 kvällar.
Ett mycket roligt och lättvirkat mönster!

Gratis-mönster finns på
webben i flera olika varianter.
På Ravelry finns det bla.i nedladdningsbar PDF-fil.

Mönstret hittas också på
"1craftyboy´s Weblog" (en bit ned på den sidan).
 En bra "bild-tutorial" finns på bloggen
"This Domestic Life".

De här färgerna blev nog lite väl färgsprakande för mig,
men på något sätt älskar jag den ändå.
Blir så glad av att titta på den! =)

Trevlig fortsatt helg på er alla!

KRAM!

                            

PS.
Tack för alla fina kommentarer på förra inlägget. De värmde gott! =)

11 kommentarer:

  1. Jättefin..och visst behövs det lite färg att lysa upp i detta trista väder som vi har.
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad det blev härliga färger! Å fin blev den också i mönstret. Nu blir jag ännu mer sugen på att virka mig en egen.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig scarf, färgerna är fantastiska. Jag har gjort ett par benvärmare i samma garn. /Christel

    SvaraRadera
  4. Jättefin! Lyser upp i höstmörkret! :)

    SvaraRadera
  5. En riktig gladsjal! Så fin.

    SvaraRadera
  6. Underbara färger!! Jag tror att du blir jättefin i denna färgsprakande sjal!! Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken läcker sjal !! Gillar färgerna jättemycket. Ska verkligen titta på mönstret och se om det är något för mig !! Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig scarfs! Jag gillar färgerna :)

    SvaraRadera
  9. Jättefin! Och vilka härliga färger! Behövs nu i höstrusket :)

    SvaraRadera
  10. Så himla fin! Detta mönster måste jag kolla på. Färgerna passar mig perfekt! Man blir verkligen glad av dem!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails