Hjälp och tips

onsdag 19 oktober 2011

UFON hemsöker mig!

Nu kommer ett litet tecken från mig! ......och mina UFON.

Länge sedan sist. Ända sedan midsommar tror jag bestämt.
Flytten har gått bra, men har haft en hel del att stå i. Flytten fördröjdes pga pälsängrar i lägenheten. Fick ta dit anicimex och göra rent hus.
Kånkat möbler och lådor, målat 2 rum, låtit tapetsera vardagsrummet och även slipat golvet och målat taket där.
Äntligen har barnen var sitt rum! Och även JAG ett eget sovrum... med en ny bred säng med plats för någon liten Buse som ev. vaknar för tidigt. =)
Vi STORMTRIVS i vårt nya bo! Finns lite kvar att göra, men mest småfix som kan vänta tills pengar, tid och lust finns.

Men just nu har jag i alla fall lust att virkelivirka lite igen!
Och jag som tidigare strängt hållit på att jag först måste göra färdigt påbörjat projekt innan jag får börja på ett nytt, har nu ramlat dit på inte mindre än TRE olika "ufon"! =D

Här kommer
ufo nr. 1:

Rutan heter "Sunburst ( in square)"
Mönstret hittade jag på flickr hos "IDA Interior LifeStyle".
En populär ruta som många har virkat redan. 


Ufo nr.2:

Den här rutan är en blandning av
det här mönstret på Ravelry och
det här mönstret i blogginlägget från den
16 sept 2011 på bloggen "Suz Place".
Ser lite vind ut, men hoppas det rättar till sig
så småningom 

Ufo nr. 3:

 Mönstret heter "Queen Anne´s Lace Scarf".
Har sett att det finns flera varianter på detta mönster där ute i
cyberrymden, men mitt hittade jag här på Ravelry.
Länkningen från den sidan leder till själva mönstret som finns
En bra "bild-tutorial" finns här på bloggen "This Domestic Life".

*

Verkar som det blir en LÅÅÅNG paus från amigurumi-knåpandet.
Så därför har jag ändrat bloggnamnet som jag tyckte började bli
lite missvisande för er som tittar in.
Men jag har faktiskt några "gurumi-fötter" som
ligger och dammar....
Så när andan faller på ska väl det ufot också göras klart!

Kram från mig! 

                                               

8 kommentarer:

  1. Vâlkommen tillbaka till bloggandet! Det var flotta UFO du har på lager, spännande att se dom färdiga.
    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
  2. Hej! Roligt att allt gått bra för dej. Fina rutor,mycket vackra och den sista virkningen ser nästan !eldig" ut. Mycket vackert!!
    Kram sytanten

    SvaraRadera
  3. Hej!!! Va mycke fina saker du gör! Skönt att flytt och fix har gått bra, och allt med nya boet känns fint - skönt att få landa lite nu.
    En sån Queen Anne's lace scarf har jag varit sugen på jätte länge... din kommer bli fantastisk. Vilka färger! Stor kram =)

    SvaraRadera
  4. Hej Suadda!
    Roligt att se dig igen! Kan säga att min UFO-lista är 38 objekt lång.... Dina ser jättefina ut!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Välkommen ut i cyberspace igen :) Har tittat in då och då... Skönt höra att allt är bra. Spännande projekt på gång ser jag.

    SvaraRadera
  6. Kul att höra lite av dig :-)
    Härligt att ni trivs i det nya boet!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka! Roligt att höra att ni trivs bra i det nya och att din virklust är tillbaka. Du gör så fina saker! Spännande att se de färdiga resultaten på dessa fina rutor och scarfen.

    SvaraRadera
  8. Wow så mycket läckert du har i din blogg! Grymt impad! :-)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails