Hjälp och tips

torsdag 27 oktober 2011

SCARF....eller ditåt

Har virkat ihop något som jag faktiskt inte vet vad jag ska kalla.
Scarf, halsduk, halsband, halssmycket?
Tja, tror jag lämnar det åt betraktaren att definiera :


För ett tag sedan köpte jag mig ett par jeans i samma
bruna färg som på denna scarf....eller vad det nu är ;-)
Kanske inte syns riktigt, men det bruna är
lite åt det mockafärgade hållet.

Till jeansen köpte jag även denna blåa topp.
Så för att försöka "matcha ihop" mitt inköp lite virkade jag
ihop denna "scarf".

Totade ihop den efter egen fantasi.
Kommer knappt ihåg hur jag gjorde, men tror det var:
En kedja av luftmaskor i blått garn så lång jag ville ha scarfen.
Virkade tillbaka med brun färg 6 stolpar i varje luftmaska.
Vände och virkade med blått garn i varannan maska 5stolpar och
i varannan maska 1sm.

***
Önskar en trevlig kväll till er alla!

                                

11 kommentarer:

  1. Hej Suadda!
    Vilken bra idé. Såg något liknande när jag var i Istanbul fast med blommor på också. Matchar ju jättesnyggt till din snygga blus. Så fin din Queen anne scarf är i bannern. Ser ut som en brudkrona. Kram

    SvaraRadera
  2. Halssmycke kan väl passa. Snygg är den !

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kalla den vad du vill, den ser jättebra ut!

    SvaraRadera
  4. Superfin , ska göra en till mig själv =)

    SvaraRadera
  5. Konstigt, jag kan inte kommentera här annat än som anonym, fast jag är inloggad på mitt konto! Snyggt var det! Gillar färgerna. Vad bra att kunna designa något eget man behöver till sina kläder! Sara på "saras virkgömma"

    SvaraRadera
  6. Kalla det vad du vill..snyggt är det iallafall!

    Ha en fin helg
    Kram // Inga

    SvaraRadera
  7. Halsprydnad tor jag... Cool hur som helst! :)

    SvaraRadera
  8. Ett smycke är det, som gör skjortan ännu finare! / Annika

    SvaraRadera
  9. Pricken over i, hur fint som helst!

    SvaraRadera
  10. ååå vad mycket fint du har här på din blogg!!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails